Pp kicsi 45
2017-07-25
250px water melon

A nyár gyümölcse: DINNYE

Itt a nyár, és itt vannak a finomabbnál finomabb szezonális gyümölcsök is. A nagy hőségben az ember nem feltétlenül egy csülökre vágyik, hanem inkább valami könnyebbre. Még a férfiak is, ilyenkor egy hűsítő gyümölcslevest, könnyebb körettel ebédelnek, pláne a nők. A piacon végig sétálva, vagy csak egy buszmegállóban is megjelentek a gyümölcsárusok is, és
mivel a gyümölcs, zöldség fogyasztás a kiegyensúlyozott étrend alappillére, ezért használjuk is ki! És melyikre igaz, hogy már az ókori Egyiptomba is a fáraók kedvenc eledele volt, és még a hieroglifákon is megörökítették? A válasz: a dinnye.

Elsőként a görögdinnye élettani hatását fejteném ki. Talán még az egyiptomi istenek szerették volna úgy, hogy épp a legnagyobb hőségben legyen szezonja, hiszen nem csak hűsítő, hanem
szomjoltó is. Nem csoda, hiszen 90%-ka víz. Így néhány szelet elfogyasztása megóv a kiszáradástól, és élénkíti az anyagcserét. Éppen ezért kedvelt a fogyókúrázók körében, hiszen átmossa a vesét és kiürít minden salakanyagot és mérget a szervezetünkből. Emellett kalória tartalma is igen csekély, de a benne lévő rostok, mégis jóllakottságot eredményeznek. Arról nem is beszélve, hogy cukortartalma miatt még a vércukorszint is be van biztosítva. Továbbá található benne B-, A-, és C-vitamin is, valamint, kalcium, vas, fluor, kalium és magnézium. A legújabb kutatások szerint pedig, a piros színért is felelős likopin nevű antioxidáns
olyan nagy mennyiségben van jelen a gyümölcsben, hogy hatékony eszköz lehet a rákos megbetegedések megelőzésében is. És azt sem szabad kihagynom, hogy aktiválja a szexuális hormonokat, fokozza a libidót, az idegsejtek működéséhez és a szexualitás zavartalanságához szükséges mangánt tartalmaz! Fontos viszont arra felhívnom a figyelmedet, amennyiben dinnye-kúrára veszed rá magad, ne csináld tovább, mint 3 nap, és lehetőleg ne végezz
ilyenkor erős fizikai munkát se!!! Emellett reggelikor biztosíts a szervezetednek kellő mennyiségű szénhidrátot és fehérjét is (pl.: két szelet pirítós, túróval vagy joghurttal).

Lássuk a sárgadinnyét! Magas karotin- és C-vitamin-tartalma védi a szív koszorúereit. A benne lévő kálium csökkenti a magas vérnyomást, s a nátriummal együtt az idegrendszeri
jelek továbbítását, az izom-összehúzódás elindítását, a szívritmus és a vérnyomás
szabályozását végzi. Az adenozin pedig lassítja a véralvadást, ezáltal véd a trombózis ellen.

Akár felkockázva, vagy csak a levében csucsogva fogyasztjuk ezeket a finom gyümölcsöket, olvashattátok, hogy nagyon jót tesznek szervezetünknek! Kiválóan indulhat a reggelünk, néhány falat után, vagy akár kis tejjel turmixot is készíthetünk belőle! A lényeg, hogy együnk belőle minél többet, hiszen amit eszel, azzá leszel!

A szerzőről