Pp kicsi 45
428436 362561117144096 2078777452 n

MKLaren sikere

2012 májusában a MKLaren pneumobil csapattal megnyertük a Bosch-Rexroth által
szervezett V. Nemzetközi Pneumobil versenyt: gyorsulási kategória győzelmet szereztünk, és járművünk elnyerte az Év Pneumobilja címet.

Minden évben a kategóriagyőzteseket és felkészítő tanáraikat jutalomútra viszik
Németországba. Idén a csapat és felkészítő tanáruk, Péter Szabó István, július elején utazott el Egerbe, ahol a jövő évi versenyt befolyásoló fontos szabályokról informálódhattak és némileg
alakíthatták is azokat javaslataikkal. A konferencia során a csapat tagjai betekintést nyerhettek a Bosch hatvani gyárába, ahol az ott dolgozó üzemvezetők bemutatták a gyártósorokat és a gyártás
folyamatát. A kétnapos konferencia után következett a nyereményút Németországba. Az utat a másik három kategóriagyőztes csapattal együtt tették meg: a győri Airgo, debreceni Széllovagok
és a marosvásárhelyi Metál mobil. Az út jó hangulatban telt: megosztották egymással élményeiket a versenyről és a jármű építésének történetét.

Az első megálló az ausztriai Salzburg volt. Az egyik győri diák ajánlására megnéztük a Red Bull által rendezett kiállítást. Itt a cég saját műrepülőit, versenyautóit, motorjait és egy Formula Student autót is megtekinthettük. A tanulmányi út során minden napra izgalmas programokat biztosítottak számunkra. Ellátogattunk a müncheni Deutches Museumba, ahol a technika fejlődése során használt gépeket láthattuk a szövőszéktől egészen az űrtechnológiáig. A BMW múzeumban is eltöltöttünk pár órát, ahol találkozhattunk régi klasszikus autókkal, nagy teljesítményű versenyautókkal és a legmodernebb modellekkel. Meglátogattuk az ulmi
Bosch gyárat is, ahol a hatvani gyárhoz hasonlóan körbevezettek minket. Ebben a gyárban hidraulikus termékeket gyártanak, mint például a szivattyúk, szelepek és munkahengerek. Egy
rövid városnézés keretein belül felmentünk az ulmi templom tornyába, ami a világ legmagasabb temploma. Bár a 161 méteres torony kilátójának elérése fáradságos volt, de a kilátás kárpótolta
a fáradalmakat. Az étkezésekről a szervezők gondoskodtak: szabad szedésű reggelit a szálláson kaptunk, ebédre és vacsorára minden nap más-más elegáns éttermekbe vittek minket, ahol
általában csülköt és sört szolgáltak fel. A közös programok során összebarátkoztunk a többi csapattal, ezért már nagyon várjuk a következő versenyt, hogy újra találkozhassunk velük.