Pp kicsi 45
2018-01-20
Imgp5571

A Szegedi Tudományegyetem meghódította Prágát

Ellátogattunk Csehországba, Prágába. Az úton részt vett hallgatóknak egy csodálatos élményben volt részük.

Az első napon…

Péntek éjjel kigurult az emeletes busz a parkolóból, és útjára indult Prágába. A hosszú éjszakai út után Kutna Horába érkeztünk. Itt a híres Csontkápolnát látogattuk meg, melynek érdekessége, hogy a kápolna belseje valódi emberi csontokból van kirakva. Mindezek után pár perces út vezetett a Szent Borbála-templomhoz, ahol a buszozás kényelmetlenségeit vicces és mozgalmas képek készítésével próbáltuk ellensúlyozni. A délutánt már Prága gyönyörű belvárosában töltöttük egy idegenvezető társaságában. Ellátogattunk az Operaházhoz, amelyet a cseh opera alma matereként, a cseh történelem és művészet emlékműveként tartanak számon.

Megpihentünk a Vencel téren, ahol a csoport nevetésétől visszhangzott a környék, hiszen egy csoportos kiránduláson mindig van valaki, aki a szakadatlan jókedvért felel. Természetesen itt is volt. A vicces pillanatokat már csak az élő szobrok és a társaság nyújtotta közös produkció tetézte. Bukdácsoltunk az Óvárosháza tér macskakövein, szemügyre vettük a Szent Miklós templomot a maga páratlan szépségű barokk stílusával és a belső ormok freskóival. Kora este megérkeztünk a szállásra, a Hotel Fortuna Westbe. Bár az első nap nagyon hosszú volt, a hotel parkolója még az esti órákban is humorizálásunktól volt hangos.

A második napon…

A szombat egy svédasztalos reggelivel indult, hogy újult erővel tudjuk Prága városát körbejárni. Megcsodáltuk a Strahovi kolostort, amely eredetileg egy háromhajós román stílusú bazilika, de később gótikus, majd barokk stílusban átépítették. Megnéztük a Szent Vitus-székesegyházat, amely a prágai érsekség főtemploma a vár közepén. Körbejártuk a Kisoldalt, ami elnevezését a fekvéséről kapta, és a Vltava folyó bal partján helyezkedik el. Persze, ha már Csehországban járunk, nem hagyhatjuk ki, hogy igazi cseh söröket kóstoljunk meg. A nap folyamán a csapat olykor szétszéledt, de valahol mindig összefutottak a szálak egy kis sör társaságában.

A szombati kirándulást egy vadas vacsorával zártuk. Fáradtság és elégedettség keveréke ült ki az arcunkra a kellemes beszélgetések közepette. Az étteremből sem maradhatott ki egy igazi, magyaros nevetés, amelynek alapjául egy szék rejtélyes hátradőlése és gazdája reakciója szolgált.

Még aznap haza indultunk Magyarországra. Nem maradhatott el az éjjel közepén felharsogó születésnapi köszöntés sem egy tehenes dal kíséretében. A reggeli órákban rengeteg élménnyel tért vissza a busz Szeged szívébe.

Reméljük a TTIK szervezésével ismét ellátogathatunk majd Prága gyönyörű városába!