Pp kicsi 45
2017-06-22
Joghurt

Három apró csere bevásárláskor: egészség + mínusz kilók + spórolás

Kis segítség az újévi fogadalmak betartásához

Valószínűleg sokunk újévi fogadalmai között szerepel a kilók leadása és az egészségesebb élet, valamint a pénzünk okosabb beosztása. Adunk öt egyszerű tippet, amely segít ezeket a vágyakat egyszerre megvalósítani, és reméljük, ezzel hozzájárulunk a kitartáshoz, a célok eléréséhez.

 

Gyümölcsjoghurt – gyümölcs + natúr joghurt

Ugyan miért fizetnél többet egy kész termékért, ha két perc alatt Te is elkészíted otthon? A gyümölcsjoghurtok vásárlásakor gyakorlatilag tartósítószerért, állot „gyümölcsért” és szuperszónikus dizájnért fizetünk. Az egy puszta illúzió, hogy ezek fogyasztásától egészségesebbé tesszük az étrendünket. Viszont egy filléres, kevésbé harsány joghurt, valamint egy darab alma (persze bármilyen gyümölcs) vásárlásával meg is oldódott a dolog. Csak daraboljuk fel a gyümölcsöt, keverjük bele a joghurtunkba, és fogyasszuk reggelire (akár desszertként is szuper). Kiiktatjuk így az édesítőszerek fogyasztását, a színezékek szervezetünkbe kerülését, és friss gyümölcsre, tehát sok-sok vitaminra cseréljük, ráadásul mindezzel spórolunk is! A rostok és a natúr tejtermék pedig jót tesznek az anyagcserénknek. Mi kell még?

köretként

Tészta, kenyér – puliszka

Minden diéta tiltólistára teszi a kenyér vagy a tésztafélék fogyasztását, még ha csak részlegesen is. De egyszerűen kiirthatod ezeket a mindennapi étrendedből, a puliszka beemelésével, amely a reformkonyha népszerűsödésével kezd megint előbújni a feledés homályából. Szeletelhető, kenyér állagúra is elkészítheted, így a szendvicsek alapjául felhasználva könnyű, kalóriaszegény ételt fogyasztasz a sátáni finomliszt helyett! Az elkészítése roppant egyszerű: a kukoricalisztet sós vízben vagy tejben megfőzzük, folyamatos kavargatás mellett. A víz vagy tej mennyiségétől függően a puliszka kemény, félkemény vagy híg lesz. Lehet köretként is, sósan, is édesen is fogyasztani – univerzális és sokkal egészségesebb mint a fehér kenyér vagy tésztafélék.

Cukor – méz

Elsőre azt gondolnád, hogy a méz fogyasztása megdobja a kiadásaidat? Tévedés. Habár a fehér kristálycukor olcsóbb, így csábítóbb bevásárláskor, a mézből (bármilyen típusából) kevesebbet kell használnod ízesítéshez. Így az egészgéses, sőt gyógyító méz tovább kitart, a reggeli kávéba 2 kanál cukor helyett elég pár cseppentés. Segít a fogásban, karakteresebb az íze, gazdaságosabb és így nem mérgezed magad cukorbombákkal a nap minden szakában.

A szerzőről