Pp kicsi 45
2017-05-24
Retek

A tavasz egészséges zöldségei

Itt a jó idő, és a felfrissülés ! Itt van néhány tipp ahhoz, miket kéne beszerezned ebben az időszakban !

Van néhány tavaszi növény, amit jó beszerezni ilyenkor a piacokon, mert nagyon egészségesek. Sokan nem tudják, minek milyen jótékony hatása van, vagy épp miért lenne érdemes megvenni és megenni. Íme pár zöldség, melynek biztosan örülni fog a szervezeted !

Az egyik ilyen növény, mellyel kiskorunkban sokat találkozhattunk az iskolákban, de most is érdemes lenne fogyasztani ! Ő nem más, mint a RETEK Érdemes belőle azonnal venni egy nagy csokorral a piacon, mert igazi csodaszer a tavaszi fáradtság ellen. Magas a C-vitamin tartalma, sok benne a vas, a folsav és a magnézium is. Remek vízhajtó, májtisztító, gyulladáscsökkentő. Magas rosttartalma serkenti az emésztést és segít a fogyókúrában. Kesernyés ízét a benne lévő kénnek köszönheti, ami jót tesz a tél végére megfáradt bőrnek, hajnak, körömnek. Salátának, nyersen kiváló.

A következő pedig a friss FEJES SALÁTA Egész évben hozzájuthatunk, de azért az első, friss hajtások íze egészen más, mint a melegházi utánzatoké. Bár a legtöbben leszedik, eldobják a külső, zöld leveleket, és csak a halványzöld, zsenge belső részre utaznak, nagy hibát követnek el. A külső levelekben akár 50-szer annyi C-vitamin és béta-karotin lehet, mint a torzsához közeli, napfényt soha nem látott részekben. Ezek mellett persze a vas- és a kalciumtartalma is jelentős, ráadásul serkenti a salakanyagok ürítését is, mert erős vízhajtó, veseserkentő hatása van. Ha szabadföldi salátát veszünk, alaposan mossuk meg – de semmiképp ne áztassuk, mert ezzel kimossuk belőle a vitaminok és ásványi anyagok nagy részét is.

A SÓSKÁVAL is biztosan mindenki találkozott már, hol jó, hol rossz ízélménnyel. Ez a savanykás, zöld leveles zöldségféle frissen szedve a legfinomabb, a falusi gyerekek egyenesen a kertből szokták lelegelni, és jól teszik: így hasznosul legjobban a benne lévő C-vitamin. Lábadozó betegeknek is gyakran adják, mert meghozza az étvágyat, ráadásul segít a felépülésben is, mert kiemelkedően magas az ásványianyag-tartalma: sok benne a foszfor, a vas, a magnézium és a folsav is. Levesként, főzelékként és szószokba is fel lehet használni.

A SPÁRGÁNAK áprilisban kezdődik a szezonja és ilyenkor érdemes hetente többször is bevásárolni belőle. Nem olcsó, mert rettenetesen kényes, hamar romló zöldség, amit csak kézzel lehet betakarítani. Remek vízhajtó, méregtelenítő, rengeteg A-, B1-, B2- és C-vitamin van benne, és nagy mennyiségű folsav. Különösen magas a glutationtartalma; ez egy erős antioxidáns, amely bizonyos kutatások szerint rákmegelőző hatású. A fogyasztók fele tapasztalja, hogy nagyobb adag spárga elfogyasztása után jellegzetes, erős szagú lesz a vizelete – ennek okát még nem sikerült tisztázni, de azt biztos, hogy nem kell emiatt aggódni. Diétázóknak tökéletes választás – de csak akkor, ha erőteljesen korlátozzák a mellé felszolgált, általában gazdag, zsírdús mártás fogyasztását. Párolva, grillezve egyaránt tökéletes csemege.

Forrás : www.nlcafe.hu

 

 

 

 

A szerzőről