Pp kicsi 45
2017-05-24
Hd wallpaper cute baby ziewanie

Le a fáradtsággal !

Folyton álmosnak érzed magad, pedig rengeteg dolgod lenne ? Íme néhány tipp a kávé vagy energiaital helyett, hogy ébren tartsd magad !

Fontos, hogy a vizsgaidőszakban sem feledkezzünk meg az egészséges életmódról. Egész nap tanulunk, és néha az alvás sem elegendő. A kávé nem mindig a legjobb megoldás az éberségre, hiszen könnyen rá tudunk szokni. Van pár trükk, amivel segíthetsz magadon, és nem kell napi 3-4 "felpörgető" italt elfogyasztani hozzá.

Néha eszünkbe se jut a vitaminok hatása, pedig jópár okozhatja fáradékonyságunkat. Ilyen például a B6, B12,cink,vas hiánya. Ezekre érdemes odafigyelned, és persze betartani a napi vitaminbevitelt. Egyél néha 1-2 zöldséget, gyümölcsöt tanulás közben is. 

Az ásítást sokszor az oxigénhiány is előidézi, álmosnak érezzük magunkat. Ha nyitott ablakok mellett, vagy a szabadban tanulsz, máris könnyebben fog menni az ébren maradás. Nem mellesleg felölthetjük magunkat D vitaminnal is a napon. 

Mindig, mint most is, lényeges a testmozgás is. Nem biztos, hogy azzal segítünk magunkon, ha nem mozdulunk ki sehova, és csak a tanulnivalóra koncentrálunk. Egy kis sportolás gyorsítja a vérkeringést, felpörget. Ne legyünk lusták, menjünk ki, és később jobban fogja az agyunk bírni a strapát. Emmellett figyeljünk mindig a megfelelő folyadékbevitelre, hiszen a testünknek szüksége van ilyenkor is rá. 

Méregteleníteni sem árt, hiszen ezzel is segítjük a testünk felfrissülését. Néhány napos diéta a nagy lakomázások után, vagy egy kellemes szaunázás már jót tesz. 

Ha pedig már koffeintartalmú készítmények tartanak csak ébren, akkor próbáld ki a teákat, melyeknek szintén élénkítő hatásuk van (fekete,zöld). Sőt, a kakaó is ilyen, persze mindig a mértékletességen van a hangsúly. Ne vigyük túlzásba az energiaitalok fogyasztását, próbáljuk meg az alábbiakkal kombinálni, és igyekezzünk egészségesnek maradni a vizsgaidőszak heteiben is. 

Ha pedig már végképp a leragad a szemünk, hát aludjunk egyet ! ;)

 

 

A szerzőről