Pp kicsi 45
2017-11-22
Culture eats strategy for breakfast featured

Reggelizz!

Tippek reggelihez

Most, hogy elkezdődött az ősz és vele az iskola és a pörgés, kevesebb időnk jut arra, hogy a testünkre figyeljünk. A reggelire felhajtott kávé, esetleg futtában bekapott kakaóscsiga és a nap folyamán beiktatott nassolások bizony hamar megbosszulják önmagukat. A reggeli a legfontosabb étkezés, éppen ezért fontos, hogy erre figyeljünk a legjobban. Egy jól szervezett reggeli étkezés kellő energiát és rostot ad, ami megalapozza a jó közérzetet és a testünk is hálás lesz érte. Mit tudunk enni reggel, ha sietünk és nekünk már a buszon kellene lennünk? Néhány hasznos tippel segítünk a készülődésben!

1. Zabkása

A zabkása olcsó, laktató és végtelenül kombinálható. Ha előző este beáztatjuk tejbe vagy vízbe, reggel elég csak kicsit megmelegíteni (akár mikróban is), és már fogyasztható is. Joghurttal és gyümölccsel szintén ér zabot fogyasztani. Mivel lassú felszívódású szénhidrátról és rostról beszélünk, így kellő energiával lát el minket és még a gyomorműködést is segíti. Ehetjük mézzel, fahéjjal, kakaóval, friss gyümölcsökkel, a bátrabb, kísérletező kedvűeknek pedig a céklás-répás verziót ajánlom.

2. Tojás

Ha több időnk van, akkor mindennemű konyhai előtapasztalatot mellőzve ajánlom a tojást: rántottaként, sütve, főzve, buggyantva, előre elkészített krémként, mikróban - tehát bárhogy! A tojás szintén egészséges és laktató, így egy- két tojással indítva a napunkat biztosan kellő energiánk lesz ebédig.


3. Krémek és szendvicsek

Ha a szendvicsek hívei vagyunk, és szeretnénk pakolni uzsonnára is, akkor válasszunk igazi teljes kiőrlésű kenyeret és kenjünk rá házi készítésű krémet. Ez lehet tojás, avokádó, paprika, padlizsán:  szinte bármilyen zöldségből készíthetünk szendvicskrémet. Pár szelet sonkával vagy kolbásszal már csomagolhatjuk is: a rost és vitamin, valamint a lassú felszívódású szénhidrátok remek napkezdést biztosítanak.



4. Állítsd össze a saját müzlid

A müzli és tej kombináció is igen népszerű napkezdés. Ám ha teheted, kerüld a drága, cukrozott bolti változatokat. Bármelyik bio-boltban tudsz müzli-alapanyaghoz jutni (jótanács: hogy nagyobb kiszerelésben olcsóbb). Nem is kell más, csak zab és kukoricapehely, magvak és szárított gyümölcsök és már kész is a saját müzlid, amelybe olyan magvakat és gabonákat tehetsz, amilyent szeretnél és nincs benne semmi mesterséges vagy kétes anyag. Ám ha csak müzlit reggelizel, mindenképp vigyél magaddal uzsonnát, mert ez a reggeli nem ad annyi energiát. Ha szeretnéd uzsonnára is elvinni: öntsd le mézzel, és süsd meg, majd törd kis szeletekre, és máris kész a saját müzliszeleted.

5. Vagány bio őrülteknek

Nem csak zabból készíthetsz kását! Rizspehelyből, kuszkuszból és kölesből is készülhet a reggeli, amelyet rizs-, mandula- vagy kókusztejjel készíthetsz friss gyümölcsökkel. Ezek a pelyhek mind nagyon egészségesek, tele vannak vitaminnal, rosttal és kellő tápanyaggal. Így megfelelő energiával látják el az ébredő szervezetet.


Ezek csak tippek arra, mivel érdemes indítani a reggelt: akad közöttük egyszerűbb és bonyolultabb egyaránt. Mindegy melyiket választod, ha fejben tartasz pár szabály:


- Kevés cukrot használjunk!

- Fogyasszunk sok rostot és lassan felszívódó szénhidrátot!

- Ne hagyd ki a reggelit
!

- Mindenképp ügyelj, hogy reggeli közben már elkezdd a napi vízfogyasztás javasolt mennyiségét bevinni egy pohár vízzel. A kávé és tea nem számít, sem a gyümölcs: csak az, amit vízként megiszol.

Jó reggelt és jó étvágyat kívánunk!

 

 

képek forrása: pinterest.com,californiaavocado.com,foodgawker.com,stlawu.edu

A szerzőről