Pp kicsi 45
2017-09-23
How to boost your immune system

Támogasd az immunrendszered!

A méz-fokhagyma-citrom szentháromságán túl

 

Hirtelen köszöntött be az ősz hidegebb arca. Már előkerültek a színes sálak és a melegebb cipellők, valószínűleg teákból is feltankoltunk, hogy legyen mit inni a hűvös estéken. Ám ne felejtsük el: a megfázás ott támad, ahol ér, és a hideggel együtt a betegségek is beköszöntenek. Itt olvashattok pár tuti tippet arról, hogyan is tudjuk támogatni az immunrendszerünket. A méz-citrom-fokhagyma szentháromságán túl is vannak természetes immunerősítők.

1.Gyömbér


Bár kevesen tudják, a gyömbér nagyon jó immunerősítő. A jellegzetes illatú és ízű növény ezenkívül jót tesz az emésztésnek, enyhíti a görcsöket, és a légúti betegségeket, valamint csillapítja a köhögést is. Valódi csodanövény!  Illóolajként élénkít és serkenti a koncentrációt. Fogyaszthatjuk fűszernövényként is, továbbá frissen reszelve teában, sőt házi limonádéban is megállja a helyét. Utóbbi télen - nyáron frissít és erősít.

 

2.Fahéj


Akárcsak a gyömbérnek, a fahéjnak is számos immunerősítő és kedvező hatása van. Gyomorproblémákra is kiválóan alkalmazhatjuk, ám az immunrendszert is támogatja. A fahéj illóolaja kedélyjavító és oldja a stresszt. Ezenfelül bőrön alkalmazva hatékony a narancsbőr ellen is. Ám figyeljünk oda: a fahéj illóolaj allergiás reakciót is kiválthat, ezért csak módjával alkalmazzuk kozmetikumainkban. Mézzel keverve reggelente egy kanállal viszont kellő alapot ad az erős immunrendszernek.

3.Tökmagolaj
 

 A jellegzetes ízű olaj, amelyet leginkább salátákhoz tudunk használni, a hidegen sajtolásnak köszönhetően megőrzi vitaminjait és ásványi anyagait. Így jótékony hatást tud gyakorolni a szervezetünkre. Magas az E- és K- vitamin tartalma. A tápanyagok mellett kedvező hatással van a kedélyre is.

 


4.Cékla


A gyönyörű színű és jellegzetes ízű növény a téli hónapok nagy kedvence. Sokan fogyasztjuk savanyúságként vagy salátaként, de levesnek is kiváló. Az immunerősítő turmixok sztárja! Vizelethajtó, vérképző, magas vitamin- és ásványianyagforrás, erősíti az immunrendszert és méregtelenít. Fahéjjal, citrommal, mézzel és naranccsal finom immunerősítő turmix készülhet belőle, amely olcsó és beilleszthető a reggelink mellé. Érdemes kipróbálni, még akkor is, ha elsőre furának találod a kombinációt.
 

 

5.Csipkebogyó


Sokan nem tudják, de a csipkebogyó is remek természetes immunerősítő. Rengeteg vitamint és antioxidánst tartalmaz, erősíti a vérerek falát, a kötőszövetet és támogatja a szervezet ellenállóképességét is. A piros bogyós gyümölcsöt fogyaszthatjuk nyersen, de teaként, szörpként és lekvárként is meglelhetjük a boltok polcain. A lányoknak különösen érdemes beszerezni, mert felfázás esetén is nagy segítséget nyújt a vízhajtó csipkebogyótea. A már meglévő problémák esetén is segíti a gyógyulást.
 


 

képek forrása: femina.hu,aprosef.hu,herbalremediesadvice.org,youplusq.com

A szerzőről