Pp kicsi 45
2017-11-17
Cropped sports collage1

Mozogj - mert itt a jó idő!

Kezdő lökés sportolni vágyóknak! 

Szeretnél formába jönni a tavaszra? Már most aggaszt a bikinitest fogalma? Elfogadnád a testedet, ha jobb kondid lenne? Az idő végre megenyhül, és mindenki tudja, hogy a jó alakot és erőnlétet már télen el kell kezdeni építeni! Íme, pár mozgásforma, ami kondiba ráz minket és mégis kíméletes!

1. Kedvenc mindenem a biciklim! – énekli az Intim torna illegál, és amint nyeregbe pattanunk, rájövünk hogy milyen igaz is ez.  A kerékpár jó társunk lehet a mozgás elkezdésében, hiszen nagyon kíméletes az ízületekhez, ám kíméletlen a pulzussal és a vérnyomással. A friss levegőn való suhanás pedig simán beilleszthető a napi rutinunkba. Nem kell méregdrága kerékpár és felszerelés hozzá, elég, ha naponta egy pár kört tekerünk, és máris érezni fogjuk a jótékony hatását.

2. Fuss, Forest, fuss! – vagyis inkább kocogj, vagy sétálj. A futás remek sport lehet, ám ha nincs gyakorlatunk benne, esetleg nagyobb a túlsúly rajtunk, akkor az ízületeinket borzalmasan megterheli. Ám egy hosszabb vagy tempósabb séta, esetleg akár kocogás is hasznunkra lehet akkor, ha csak most bújtunk elő a téli vackunkból és még semmilyen mozgáshoz nem vagyunk hozzászokva. A friss levegőn való séta pedig jót tesz az erőnlétünknek is.

3. Ringat a víz! – Ha módunkban áll, az úszás is remek választás. Ráadásul az SZTE diákjai este 21-22 óra után városi sportuszodába diákkal ingyen beléphetnek. Az úszás jó a hátnak, minden izmot megmozgat, hasznos a keringésnek, ráadásul túlsúllyal is könnyedén végezhető. Ám vigyázzunk: az idő még nem olyan meleg, szóval, ha ezt a sportot választjuk, akkor mindenképp vigyünk magunkkal sapkát és hajszárítót, mert könnyen megfázhatunk.

4. Gyere, táncolj még! – Ha szeretnél jobban koordinált mozgást, nem vagy híve a sportoknak, vagy egyszerűen csak inkább valami vidámabb dologgal töltenéd az időt, akkor kezdj el táncolni! A tánc is, mint bármelyik mozgásforma, nemcsak az alakot formálja, hanem a hangulatunkra is hat. Egy órán át zenére mozogni és figyelni a lépéseket a testnek és léleknek egyaránt jó kikapcsolódás. Ráadásul ki ne szeretne a parkett ördöge lenni? Az SZTE sportkurzusain belül ezek közül is választhatsz: legyél akár salsaimádó vagy inkább néptáncpárti, biztos találsz neked való csoportot.

Ezek a mozgásformák azok, amelyeket bármilyen felkészülés nélkül tudsz végezni, csak el kell kezdeni. Az SZTE persze lehetőséget biztosít több sport kipróbálására is. Tekintettel a jó időre, érdemes olyat választani, amit a szabadban is tudsz végezni, de ha inkább zárt ajtók mögött maradnál, az sem gond. A lényeg, hogy hetente 1-2 alkalommal mozogj valamit aktívan, hiszen az hasznára válik nemcsak a testnek, hanem a léleknek is. A listán szereplő sportok ráadásul nem függnek az időjárástól, hiszen az igazi kültéri sportokra még várnunk kell.

képek forrása: wordpress.com,topishare,pinterest,metabolycsyndrome.com,coub,eldarya.hu

A szerzőről