Pp kicsi 45
2017-09-25
Hajn%c3%b6veszt%c5%91

A hajnövesztés alapszabályai

Hosszú és egészséges tincseket szeretnél? Adok néhány tuti tippet, amivel megalapozhatod.

A szép, egészséges, és dús hajkorona külsőnk éke lehet, de ehhez nem árt pár szabályt betartani. Az elkövetkezőkben megosztok veletek pár jó tanácsot, amiket ki is tapasztaltam, hiszen az én hajam nemcsak hosszú, hanem festett is, így extrán szüksége van az ápolásra. A hosszú haj alapja, hogy táplált és egészséges, ezért vegyes tippeket adok növekedésre és ápolásra egyaránt.

  1. Vágassuk rendszeresen, és ne mossuk túl sűrűn!

A zsíros haj sokakat zavar, de azért próbáljuk meg nem egy-kétnaponta mosni, hiszen az sem tesz túl jót hajnak. A hajszálat borító védőréteg a túlzásba vitt hajmosás által csökken, így veszíthet szépségéből. Amikor megmossuk, akkor pedig használjunk minél természetesebb sampont és balzsamot, idővel úgyis megtaláljuk azt, amelyik a legjobban megfelel a hajunknak.

Írta: Tikvicki Dóra

Sokan úgy gondolják, ha növeszteni szeretnék a hajukat, jobb a fodrászt elkerülni. Evvel az a probléma, hogy a hajvégek töredezetté válnak, és pont az ellenkező hatást érjük el, ha nem frissítjük fel a hajvégeket. Amikor elkezdtem szőkére festeni a hajam, az elején folyamatosan letöredezett a vége, ameddig rá nem jöttem, hogy hogyan is kell bánni a festett hajjal.

  1. Kíméljük a hajunkat!

Igyekezzünk minél kevesebb ártó hatásnak kitenni, mint a hajformázók, erős napsütés, szoros felgumizás. Ha csak tehetjük, hagyjuk szabadon megszáradni, és vizesen ne fésüljük ki, hiszen olyankor a haj nyúlékonyabb, és csak ártunk vele. Persze nem minden hajtípus lesz szárítás és egyebek nélkül szép, így ha hőhatásnak tesszük ki, használjunk hővédősprayt. A nap káros sugarai ellen a hajunkat is védeni kell, tegyünk fel kapalapot, vagy vegyünk UV-védős hajsprayt. Hordjuk hajunkat minél többet kiengedve, hisz a szoros konty elgyengítheti a hajhagymákat, amitől nemhogy nem nő jobban a hajunk, akár ki is hullhat. Sportolásra érdemes fonatot készíteni, ami nem csupán divatos, hanem kevésbé is húzza a fejbőrt.

  1. Csináljunk pakolásokat!

Kipróbált és bevált csodaszer a ricinusolaj, amelyet a szempilládra is alkalmazhatsz. Csak masszírozd a fejbőrödbe, és hagyd rajta minimum 15 percig, de minél tovább hagyod, annál jobb. Én a házi pakolásaimba tejfölt, olívaolajat/kókuszolajat, tojássárgáját, mézet, élesztőt, sört szoktam alkalmazni, valamilyen kombinációban. A banán is jó lehet, bár én csak összetörtem, és úgy tettem a hajamra, és még mosás után is szedegettem a kis darabkákat belőle. Érdemes a hajunkat masszírozgatni is, hiszen az beindítja a vérkeringést, és stimulálja a hajhagymák növekedését.

  1. Táplálkozzunk egészségesen!

Hajunk táplálására nemcsak külsőleg van szükség, hanem belsőleg is. Ha egészségesen étkezünk, azt hajunk és bőrünk is meg fogja köszönni. Emellett viszont vannak bizonyos ételek, amelyek talán segíthetnek konkrétan a hajnövekedésben is, mindenesetre ártani nem fognak. Ilyen ételek például az avokádó, lazac, paprika, tojás, sárgarépa, mandula.

Ha nem fogyasztunk megfelelő mennyiségű C-vitamint, a szervezet nem tudja előállítani a hajnövekedéshez is nélkülözhetetlen kollagént, így a növekedés lelassul. Nem kell nagy adagokra gondolni, nagyjából 75 milligramm naponta már elégséges is.

Az antioxidánsokban gazdag áfonya, gránátalma, cseresznye, szeder és társaik segíthetnek a káros hatások ellensúlyozásában, az A-vitamint tartalmazó ételek, mint a sárgarépa pedig selymessé varázsolják a hajat.

A biotin a töredezett haj ellensége, ezért fogyasszunk tojást, avokádót, lazacot. Az omega-3 zsírsavaktól csillogóbb lesz a hajunk, ebből a legtöbb a halakban fordul elő, de például a lenmag, vagy a chia mag is jó alternatívája lehet. A fehérjékben gazdag ételek pedig erősítik a hajszálainkat.

Sajnos a genetikán nem tudunk változtatni, de ha ezeket az apró szabályokat betartjuk, amik valljuk be, nem is olyan nehezek, ha életmóddá válnak, akkor legalább megtesszük azt, amit beavatkozás nélkül mi is megtehetünk. A valamilyen szintű változás pedig biztosan nem fog elmaradni! 

A szerzőről