Pp kicsi 45
2017-11-19
Ment%c5%91%c3%b6v m%c3%a1snaposoknak

Mentőöv másnaposoknak

Fesztivál, buli, kocsmázás? Másnap abban sem vagy biztos, hogy még élsz? Segítünk!

A legtöbben megtapasztaltuk már, hogy milyen italozás után végig szenvedni a másnapot. Más-más lehet hasznos az egyes embereknek, viszont felvázolom mik segítettek számomra, és milyen dolgok után éltem át a poklok poklát. Nézzük mit mond a rutin és az évek!

1. Víz, víz, víz!

Gondolom senkinek sem kell elmondani, hogy másnap minél több vizet igyon meg, viszont ha meg is előznéd a bajt, akkor este is figyelj oda. Ha el akarod kerülni az erős dehidratáltságot, akkor az alkohol mellett se feledkezz meg a folyadékpótlásról. Sör, bor és hasonlók mellé nehézkes, viszont a röviditaloknál egyszerűbb betartani. Én például ízesített ásványtízzel szoktam leöblíteni az erősebb rövideket.

2. Sok alvás!

Bár úgy érezhetjük, hogy az alkohol tompít, és elálmosít, valójában ront az alvásminőségen, többször ébredhetünk fel az éjszaka folyamán, befolyásolja a szabályos alvásfázisokat. Ennek ellenére próbáljunk minél többet aludni egy átbulizott éjszaka után, hagyjuk minél tovább regenerálódni a szervezetünket.

3. Sportoljunk!

Végezzünk könnyű testmozgást, lehetőleg a szabadban, hiszen így fokozhatjuk a méreganyagok kiürülését. Nem egyszerű feladat ilyenkor rávenni magunkat az edzésre, de néha tényleg jót tehet. Számomra a foci és kick-box edzések, az aerobik és a kocogás kivitelezhetőek voltak, viszont az erősítő edzéseket nem bírtam olyan jól.

4. Együnk megfelelően!

Ez mit is jelent? Tanuljuk meg, hogy milyen ételek ártanak, és mik segítenek a tünetek enyhítésében. Kezdjük ott, hogy ha ivás előtt zsíros ételeket fogyasztunk, az lassítja az alkohol felszívódását, ami miatt úgy érezhetjük, hogy többet tudunk inni, viszont ez inkább elhúzza a hatást, és hirtelen fog támadni a mámoros állapot. Másnaposan a savas ételeket lehetőleg kerüljük, mint a friss gyümölcs, főzetlen zöldség, hiszen ilyenkor amúgy is gyulladt a gyomornyálkahártya és ingerelheti azt. A szénhidrátdús ételek viszont segíthetnek, anyu húslevesénél pedig mind tudjuk, hogy nincs jobb.

A buli végén te is egy gyorskajáldában kötsz ki? Vannak, akik arra esküsznek, hogy utána meg kell enni egy jó hamburgert. Ha lefekvés előtt enni szeretnénk, válasszunk olyat, ami lehetőleg felszívja az alkoholt, ropit, pogácsát, pattogatott kukoricát stb.

További jó regenerálódást!

 

Írta: Tikvicki Dóra

A szerzőről