Pp kicsi 45
2017-10-21
%c3%adgy tartsd a di%c3%a9t%c3%a1t az egyetem mellett

Így tartsd a diétát az egyetem mellett is

Figyelem, egy rutinos diétázó tanácsait halljátok!

Nem tudom ki hogy van vele, de nekem sokkal nehezebb megfelelően táplálkoznom, ha otthon vagyok, hiszen ott mindig azt hallom, hogy egyél még, ez a süti már nem árt meg, vagy azt, hogy nem tetszik, amit főztem? És a hasonlók, így persze, hogy nehéz. Ismerős a helyzet, nem? Na, elmondom azt, hogy hogyan sikerül formában maradnom, vagy inkább formába jönnöm az egyetemi időszak alatt.

1. Figyelj az összetevőkre!

Most, hogy nincsenek ott a szülök, magadnak kell kaját csinálnod, szóval nincs az, hogy eléd teszik a gőzölgő, zsíros marhapörköltet, utána meg egy nagy szelet dobostortát! Szóval, válogass minél egészségesebb összetevőket, sok-sok zöldséget és gyümölcsöt. Fontos, hogy ne csak az legyen a szempont, hogy lefogyj, hanem, hogy egészségesen is táplálkozz, szóval ne dőlj be az ilyen-olyan diétáknak, amik persze Kim Kardashiannak is beváltak, és persze mind tuti módszer! Lehetőleg kerüld el a cukros kajákat, tudom, hogy mennyire nehéz lemondani róla, nekem olyan, mint a drog, pont ezért kéne elkerülnöm, bár néha belefér egy kis „bűnözés”. Válassz lehetőleg sovány húsokat, köretnek pedig alternatívákat használj rizs helyett, az én személyes kedvencem a köles, de a quinoa még egészségesebb. Ne félj felfedezni az egészséges ételek tárházát!

2. Rendszerezz!

Fontos az is, hogy beállítsd a napi rutinod! Figyelj, hogy reggelire energiadúsan táplálkozz, főleg, ha tele vagy délelőtt órákkal, nehogy elaludj az egyiken. Ha éhes vagy, akkor egyél, sose éheztesd magad, inkább egyél akkor többször kisebb adagokat. Este pedig csak könnyű ételeket, lehetőleg salátát fogyassz. Kb. három órával lefekvés előtt pedig ne nagyon egyél.

3. Viszlát gyorskaja!

Lusta vagy magadnak főzni? Buli után bekapnál egy hambit? Ne! Légy erős, és lehetőleg ne egyél olyan helyen, ahol nem tudod milyen alapanyagokból készítik az ételeket, főleg, ha tényleg komolyan veszed a diétád. Persze, azért néha ehetsz éttermekben, Szegeden vannak azért megbízható helyek, ahol nem főznek annyira egészségtelenül, na meg persze, tudod, egy kis „bűnözés” belefér. Ja, meg gondolom sokat hallod, vagy olvastál róla, hogy az alkoholban mennyi kalória van. Mondjuk én mindig azt mondom, hogy az alkoholban nem mérem. Nos, ha utána kerülöd a egészségtelen kajákat, akkor nincs akkora gond, bár egy kis ropi belefér, hogy enyhítsd a másnapot, de erről egy másik cikkemben olvashatsz. Ja, meg kerüld a cukros kísérőket!

4. Sok-sok folyadék!

Igen, igen, a csapból is a víz folyik. Na, de folyhat néha tea is, hiszen egy csomó anyagcsere pörgető tea van, ráadásul más jótékony hatásai is vannak, szóval ezt is tessék beiktatni!

5. Mozogj!

Nem is konkrétan az a problémád, hogy egészségtelenül eszel, hanem egyszerűen imádsz enni? Nekem például ez a bajom. Na, és ezért is jó az edzés, hiszen így több kalóriát is bevihetek, ráadásul mivel intervallum edzéseket választok sokáig pörögnek a kalóriák. Szóval, ha ezt rendszerezed, és nem marad el az edzésednél a kardiós rész, akkor hosszútávon fogod bepörgetni az anyagcseréd! Mondjuk az izom pedig több kalóriát éget!

Nos, ezt mondták a rutin és az évek!

Sok akaraterőt és kitartást kívánok, hajrá!

 

Írta: Tikvicki Dóra

A szerzőről