Pp kicsi 45
2018-09-24
Christmas dinner in catalonia

Alakmegőrzés a karácsonyi koszt mellett

Csak óvatosan!

Ezúttal ugyannyi (vagy csak egy kicsivel több) kilóval szeretnéd zárni az ünnepeket, mint amennyivel elkezdted őket? Van pár ötletünk ;)

Kevesebb olajat (és zsírt)!
Nemcsak a tűzre, hanem például a karácsonyi vacsihoz is. Lányként így is valószínű, hogy te is azok táborát erősíted, akik nem hagyják magukra az anyukájukat a szentestei főzöcskénél, tehát van beleszólásod abba, hogy mi kerül az asztalra. Idén indítványozd, hogy mondjuk a kolbász kicsit kevesebb zsírral készüljön, vagy egyetek előételnek gyümölcsöt!

Egészséges nassolnivaló
Persze, ez mindenütt másképp van, de mi otthon például mindig eszünk a karácsonyi főfogások előtt egy kis diót, mogyorót és, visszakapcsolódva az előző pontra, némi gyümölcsöt (alma, narancs). Ez anyukám „találmánya”, és valószínűleg ez az oka, hogy eddig még mindig sikerült rosszullét nélkül kibírnunk a kajadömpinget.

Óvatosan a sütikkel!
És a szaloncukorral is. Tudom, tudom: utóbbiak olyan csábítóan csillognak a fán, hogy nem is nagyon lehet nekik ellenállni… maximum csak akkor, ha tudod, hogy most a velük járó pluszkalória tényleg nem hiányzik. Igazából itt is a mérték a lényeg, mert néhány kocka sütibe vagy 1-2 szaloncukorba nem halsz bele, de ha már pukkadásig etted magad, akkor nem árt átgondolni még egyszer, hogy vajon nemcsak a szemed eszik-e…

A mozgás hatalma
Igen, még most is ezzel jövök. Miért? Mert a kinti hideg nemcsak, hogy kicsit felfrissít a nagy evészetek után (vagy közben), hanem a sétával, legyen bármilyen rövid is, átmozgatjuk a sok ülésben elpunnyadt testünket, arról nem is beszélve, hogy (a hozzám hasonló álmodozók) közben még a tájban, vagy, ha nincs hó, a szépen feldíszített házakban is gyönyörködhetnek.J

 

Írta: Holecska Tünde

 

A szerzőről