Pp kicsi 45
2018-10-16
Capture xlarge trans nvbqzqnjv4bqpjdzodmgceq0ik fudgedpcb35iltpbwpinw ibacck.png

Így aludd ki magad rendesen!

Birkaszámlálás? Ugyan már!

Ismerős az érzés, hogy egy-egy nehéz nap után akár órákig forgolódsz az ágyban, és hiába próbálsz ellazulni, egyre csak a napi történéseken kattog az agyad? Akkor ez a lista neked szól!

 

Lefekvés előtt egy pohárkával

De nem úgy, ahogy gondolod! Az alkohol a közhiedelemmel ellentétben egyáltalán nem segít. (És akármilyen csábító is olykor, hidd el, hogy az altatókra sem érdemes huszonévesen rászokni.) A nyugtató hatású teák azonban annál inkább beválnak, például a citromfű vagy a macskagyökér kiválóan relaxálja a felborzolt idegeket.

 

Ne erőltesd!

A grillpipi módjára ágyban forgolódás egyáltalán nem használ, sőt! Csak ideges leszel tőle, hogy már az 1999. birkánál jársz, de az álom még mindig messzebb van tőled, mint Makó vitéz Jeruzsálemtől. Ha nem álmosodsz el, akkor inkább kelj fel és végezz valami monoton tevékenységet (mondjuk, összepárosíthatod a zoknikat).

 

Illatos álmok

Jót lesz, ha kis tálkában illóolajat párologtatsz az ágyad közelében. Azért túlzásba nem kell vinni, mert nagy koncentrációban könnyen fejfájást kaphatsz tőle, de egy kevés vízben oldott levendula hatékony altató lehet.

 

„Egy kicsi mozgás…”

Ugyebár mindenkinek kell. Azonban nem mindegy, hogy mikor: elalvás előtt három órával már ne kezdj edzésbe. A tested ilyenkor endorfint termel (ezért szeretnek bele egyesek például a futásba), amitől feldobódsz… és mellékhatásként az álom is messzire szalad. Ha azonban a nap korábbi időszakában rendszeresen mozogsz, akkor jó eséllyel könnyebben fogsz este elaludni.

 

Álom luxuskivitelben

Ha egy stresszes nap végén forró fürdőt veszel, pillanatok alatt feloldhatod a testedben felgyülemlett feszültséget. A meleg víz hatására ugyanis kitágulnak az erek, amitől te magad is hamarosan ellazulsz. A hatás fokozása kedvéért bátran használj itt is illó- vagy fürdőolajokat!

 

Írta: Pásztor Pálma

 

A szerzőről