Pp kicsi 45
2018-08-15
Vallanaka g%c3%b3ly%c3%a1k nyit%c3%b3

Vallanak a gólyák

Különféle szakos bölcsészek tapasztalatai arról, hogy milyen is egyetemistának lenni.

"Az, hogy végre itt lehetek, maga az álom. Nem mondom, hogy egyszerű, de minden nehézségével együtt is imádom! A zene az életem, és itt most a helyemen vagyok." (ZMK, Zoli)

"Most az egyetemi órák hasznosságáról, esetleg a zúzós bulikról kellene mesélnem, igaz...? Mindez megvan és tényleg nagyon jó, de amit én szeretnék kiemelni, az nem feltétlen csak az egyetemi életérzéshez kötődik. Számomra varázslatos, hogy mennyi kulturális lehetőség van Szegeden; tudom, persze, hogy ehhez nem muszáj diáknak lenni, de nekem mégis a diákévek hozták el ezeket az élményeket. Ahonnan én jöttem, ott szinte semmi sincs... szóval ez hatalmas élmény, és üzenem minden diáknak, hogy éljen vele, ha időben-pénzben belefér, akkor menjen minél több programra. Feledhetetlen!" (Timi, régész)

"Tetszik, hogy sokkal nagyobb a szabadság, mint gimiben. Nem kell mindenre bemenni, oké, kéne, de van, hogy otthon tanulni többet ér. Meg ott a diákmunka is, szóval nem mindig egyszerű, de ha ügyes vagy, akkor sokkal több minden belefér egy napba, mint anno. Bevallom, az első félévben kicsit elúsztam a nagy egyetemi életérzéssel, de most már felvettem a ritmust. Tanulás, munka, szórakozás - minden belefér." (Saci, biológus)

"Rajongok a franciáért, ezért is választottam ezt az egyetemen. Azért azt mondjuk sose hittem volna, hogy ennyire szét lehet boncolni nyelvészeti szempontból akár egy fél szót is... de ez épp ettől is szép. Izgulok, hogy elég jó leszek-e, de továbbra is szeretem, imádom, és ebben látom a jövőmet." (Anna, francia szak)

"Hát... attól tartok, kicsit elszúrtam ezt a félévet (is), de igyekszem menteni a menthetőt. Érdekes óráink vannak, amelyeknek a nagy részére bejártam, és a tanárok többsége érti a dolgát, de esténként vagy legalább hétvégén többet kellett volna tanulnom. Hiába, ez már nem megy középiskolás fokon... sajnos. Sebaj, jövőre összekapom magam!" (Gabi, osztatlan tanári)

A szerzőről